Proces prodeje

Krok po kroku Vám představím celý proces prodeje

1. Připravte si odpovědi na mé otázky: 

 

  • Co chcete prodat?
  • Jaká je vaše představa o ceně za vaši nemovitost?
  • Jaký je hlavní důvod proč svou nemovitost prodáváte?
  • Jak jste nemovitost získali? Co vás na ni zaujalo na první pohled?
  • Co máte na své nemovitosti nejraději a naopak co vám vadí? Výhody a nevýhody pozná jen ten, kdo v ní žije
  • Kam se budete stěhovat?
  • Kdy potřebujete mít peníze z prodeje na svém účtu? Spěcháte? Podle toho musíme nastavit prodejní strategii 
  • Pokud ještě nejste na 100% rozhodnuti o prodeji, co potřebujete k tomu, abyste se rozhodli?
  • Pokoušeli jste se prodat nemovitost už dřív a pokud ano, tak jak dlouho? Jak byla prezentována ?
  • Máte z prodeje nějaké obavy? 
  • Podle čeho si vybíráte makléře?
  • Místo a čas kde se můžeme sejít a popovídat si o všech alternativách prodeje……..

 

2. Schůzka na domluveném místě a v sjednaný čas:

 

  • Na schůzce probereme všechny možnosti prodeje a spolupráce včetně mé odměny
  • Ujasníme si termíny a možnosti marketingu a prezentace nemovitostí
  • Obhlédneme spolu nemovitosti k prodeji či pronájmu
  • Nastíním vám minimální a maximální cenu dle tržních cen a cenových map nemovitostí
  • Doporučím vám, jak je možné připravit nemovitost k focení a natáčení videoprohlídek
  • Domluvíme si schůzku na podpis zprostředkovatelské smlouvy

 

3. Schůzka a podpis

Poté co si písemně vše odsouhlasíme, a řekneme si jak budeme spolupracovat a za jakých podmínek, se sejdeme a dohodu zpečetíme písemně svými podpisy na Smlouvě o zprostředkování prodeje/pronájmu.

Poučení spotřebitele  a Zásady ochrany osobních údajů Realitního zprostředkovatele ve  zprostředkovatelské smlouvě najdete na konci této stránky.

 

4. Schůzka na nemovitosti a focení

Důležitá fáze spolupráce. Nemovitost je potřeba dobře připravit na focení a natáčení video prohlídky. Proč jsou fotky a videa tak důležité? Protože první dojem získávají zájemci právě díky této prezentaci. Je potřeba se vžít do role kupujícího a říct si podle čeho bych si já vybral tu či onu nemovitost, byt či pozemek. A proč video prohlídka? Video prezentace přiláká skutečné zájemce a zkrátí se tím výrazně doba prodeje.

Jakmile bude nafoceno a zpracováno video, přichází fáze marketingu.

 

5. Prezentace nemovitosti a prohlídky

Poté co máme za sebou fázi focení a natáčení videa, přichází na řadu marketing a možnosti prezentace. Nemovitosti jsou prezentovány na cca 20 placených inzertních serverech, marketing – bannery, letáčky, tisk, propagace na facebooku aj. Více informací o marketingu vám ráda poskytnu osobně.

Prohlídky nemovitostí vedu sama, popř. vás oslovím s doplňujícími otázkami, které vyvstanou od zájemců.

Vzejde-li z prohlídky vážný zájemce o koupi, tak začíná vyjednávání všech podmínek kupní smlouvy.

 

6. Rezervace

Zájemce o koupi nemovitosti podepíše třístrannou dohodu o složení blokovacího depozita a složí rezervační poplatek převodem na depozitní účet RK vesměs ve výši provize, jako záruku, že o nemovitost má vážný zájem a tento slouží již jako záloha na kupní cenu. Rezervační záloha je nevratná. Vyjímku tvoří případ, kdy zájemce prokazatelně nedokáže zafinancovat prostřednictvím úvěru na koupi nemovitosti. Tato doba je ale omezena – max. týden. Doplatek kupní ceny poté skládá do advokátní úschovy na základě podepsané Smlouvy o advokátní úschově.

Podepsaná Dohoda o složení blokovacího depozita- REZERVACE a složené depozitum slouží jako podklad k přípravě smluvní dokumentace k převodu nemovitostí

 

7. Kupní smlouva, zástavní smlouva, advokátní úschova

Jakmile je vše písemně dohodnuto nechávám zpracovat návrh kupní smlouvy se smlouvou o uschově, které všem zúčastněným stranám pošlu emailem k revizi a připomínkám. Jakmile jsou smlouvy připraveny k podpisu se všemi připomínkami, tak se domluvíme na termínu jejich podpisů a ověření vašich podpisů u advokáta.

V některých případech, kdy je nemovitost financována hypotéčním úvěrem, předchází podpisu kupních smluv ještě podpis zástavních smluv, které připravuje banka. Tady je potřeba počítat s vaší součinností, neboť vy jste v době podpisu zástavních smluv ještě stále majiteli nemovitosti a tudíž jste to vy, kdo budete podepisovat tyto zástavní smlouvy u advokáta.

 

8. Předání nemovitostí

Poté co je zafinancováno a kupní cena je v advokátní úschově, doručí advokát kupní smlouvu s návrhem na vklad na příslušný katastrální úřad. Od vkladu kupní smlouvy na katastr to trvá asi 21-30 dní než dojde k fyzickému přepsání nových vlastníků na katastru nemovitostí. V době od vkladu do dvacátého dne od něj, vám poštou dorazí doporučený dopis s informací o vyznačení plomby, že se něco děje s nemovitostí. Teprve po 20-ti denní ochranné lhůtě, která se nedá zkrátit, může dojít k zápisu vkladu.

Poté co dojde k zápisu vkladu na nového vlastníka si domluvíme na termín předání nemovitosti, který může být dohodnut již v kupní smlouvě. Při předání bude sepsán “Předávací protokol”, který slouží i jako podklad pro převod energií.

 

9. Daň z nabytí nemovitých věcí

Od 25.9..2020 byla zrušena daň z nabytí.

Povinnost zaplatit daň z nabytí mají jen kupující, kteří koupili nemovitost do 30.11. 2019

Daň z nabytí nemovitých věcí zrušena se zpětným účinkem k prosinci 2019 | 2020 | Ministerstvo financí ČR (mfcr.cz)

 

10. Poprodejní servis a reference

Budu vás informovat prostřednictvím mailu o novinkách v oblasti realit.

Věřím, že pokud jste dočetli až sem, tak jste pochopili proces prodeje nemovitosti a spolupráce se mnou jako s Vaším osobním realitním makléřem.

 

Potkáme se? První krůček je na vás. S dalšími vám pomůžu

Těším se na setkání s vámi
Vaše osobní realitní makléřka